A hagyományos kiskereskedelem halott



Oké, még éppen nem tűnt el teljesen, de minden héten egyre inkább csökken a jelentősége. És ez nem meglepő, mivel a hagyományos kis­kereskedelem üzleti modellje szinte egyáltalán nem változott semmit már néhány évszázada.







Valójában érvelhetnénk azzal is, hogy a kereskedelem csak bonyolultabbá és behemótabbá vált, mivel közvetítő ügynökök és nagykereskedők népes rétegei kerültek be a folyamatba, nem is be­szélve a raktározókról. A csődöt jelentő kiskereskedők végtelen hada senkit sem kellene, hogy meglepjen. Melyik másik gazdasági ágazat igyekszik még mindig ugyanazt a modellt alkalmazni — most, 2012- ben mint amit 1776-ban használtak?

Két olyan üzleti modell van, amelyik a legnagyobb veszélyt jelenti a hagyományos kiskereskedelem számára: az egyik még tartogat meg­lepetéseket, és a legtöbb ember félreérti, míg a másik fejlődése előre látható, viszont a legtöbb ember ezt is félreérti. 


Az első a multi level vagy network marketing, a másik pedig az online kiskereskedelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése